Założenie nowego sklepu internetowego – koszty prowadzenia

Ile kosztuje sklep internetowy

Własny sklep internetowy to szansa na rozwój własnego biznesu, zdobycie niezależności i prace na swoim. Wiele osób rezygnuje z etatu w korporacjach, szuka innego pomysłu na życie. Sklep internetowy jest często wybieranym rozwiązaniem, ponieważ jest coraz większe zapotrzebowanie na tego rodzaju sklepy. Ludzie wolą robić zakupy w zaciszu własnego domu, siedząc wygodnie przed monitorem. Prowadzenie sklepu internetowego ma wiele zalet,  pozwala na pracę w dowolnym wymiarze czasu, umożliwia łączenie prowadzenia biznesu z zajmowaniem się domem czy opieką nad dziećmi. Co ważne, koszty założenia e-sklepu są dużo niższe niż otwarcie salonu stacjonarnego. Odchodzą wydatki związane z wynajęciem lokalu, zatrudnieniem personelu. Liczy się ciekawy pomysł, znalezienie niszy na rynku oraz zdobycie klientów.

Jak założyć sklep internetowy?

Założenie sklepu internetowego (https://blog.sky-shop.pl/jak-otworzyc-sklep-internetowy/)nie jest trudne. Na początku trzeba zbadać konkurencje, określić, czego brakuje i na co jest duży i ciągle rosnący zbyt. Obecnie największe dochody generują sklepy odzieżowe, z butami, sprzętem multimedialnym oraz bio kosmetykami i żywnością ekologiczną. Aby założyć e-sklep, należy znaleźć dobrą platformę działająca w modelu SaaS, którą można rozliczać abonamentowo, nie trzeba ponosić jednorazowo dużych kosztów. Obsługa oprogramowania jest prosta i intuicyjna, umożliwia samodzielne założenie zdalnego sklepu. Platform, które umożliwiają założenie sklepu, jest bardzo dużo, różnią się oferowanymi funkcjami, ilością dodatków, poziomem obsługi oraz ceną. Warta uwagi jest platforma Sky-Shop.pl, która oferuje wszystkie niezbędne funkcje i usługi.

Platforma Sky-Shop.pl – jak działa?

Sky-Shop to nowoczesne oprogramowanie, które pomaga założyć i prowadzić sklep internetowy. Jest bardzo pomocne do prowadzenia sklepu internetowego, dropshippingu i sprzedaży na Allegro. Oferuje wszechstronne wsparcie, gotowe integracje, droppshing, sprzedaż wielokanałową, pozycjonowanie SEO itp. Umożliwia samodzielne stworzenie wizerunku sklepu, proste i intuicyjne konfigurowanie i zarządzanie. Gotowy e-sklep założony na platformie Sky-Shop posiada ponad 1200 funkcji. Aby poznać funkcje platformy, można skorzystać z 14 dniowego okresu próbnego. W późniejszym okresie należy wykupić wybrany abonament, którego ceny są bardzo atrakcyjne, zaczynają się już od 77 zł. Właśnie tyle kosztuje miesięczny koszt prowadzenia dynamicznie rozwijającego się e-sklep. Kolejny pakiet przeznaczony jest dla Allegrowiczów i Dropshippingu i wynosi 139 zł. Najbardziej rozwinięty pakiet Supreme jest opcją dla rosnącego sklepu internetowego. Jego koszt to 299 zł miesięcznie. Pakiety różnią się ilością funkcji, administratorów, ilością integracji z aukcjami na allegro itp. Każdy pakiet zapewnia również wiele bezpłatnych funkcji,  m.in. nieograniczone wsparcie konsultantów, bezpłatne aktualizacje i rozwój platformy, serwer dla sklepu i domeny, nowoczesną grafikę w RWD itd. Ceny za abonament są z góry określone, na stronie dostępny jest cennik, pozwalający na oszacowanie wydatków. Na rynku są też inne platformy sklepowe typu SaaS, czyli oprogramowanie dostępne online. Jest to m.in. Redcart czy Shoplo. Ceny abonamentów są zbliżone, ale Sky-Shop posiada największą ilość funkcji, długoletnie doświadczenie oraz największą ilość realizacji. 

Inne koszty założenia sklepu internetowego

Koszty założenia sklepu to nie tylko abonament w platformie e-commerce. Należy zwrócić uwagę również na inne, niezbędne wydatki. Do głównych z nich nalezą:

  • Wykonanie zdjęć sprzedawanego towaru – warto skorzystać z pomocy profesjonalisty, ponieważ jakość zdjęć musi być idealna. To dzięki nim klient zwróci uwagę na towar. Cena sesji u fotografa to ok. 100-1000 zł, w zależności od ilości fotografowanego towaru.
  • Własna domena – dzięki niej można założyć ciekawą, przyciągającą uwagę klientów nazwę. Koszt domeny to ok. 50 zł rocznie.
  • Towar – jest niezbędny, aby sklep mógł prosperować. Cena towaru może bardzo się różnić, wszystko zależy od rodzaju asortymentu. Na początku lepiej nie robić dużych zapasów, a braki uzupełniać w momencie upłynnienia towaru.
  • Magazyn – czasami, gdy asortyment nie może znajdować się w domu, należy wynająć magazyn. Można również rozważyć dropshipping, czyli model sprzedażowy, w którym magazynowaniem i paskowaniem towaru zajmuje się hurtowania. Pobiera ok. 10% prowizji od sprzedaży, ale eliminuje problem z brakiem miejsca do przechowywania towaru. 
  • Kasa fiskalna – koszt kasy to ok. 700-1500 zł. Nie jest wymagana w przypadku, gdy sklep prowadzi sprzedaż wyłącznie przez internet, a pieniądze otrzymuje w formie przelewu na konto lub, gdy dochód nie przekracza 20 000 rocznie. Wyjątki te nie dotyczą sklepów, zajmujących się sprzedażą płyt CD i biżuterii.
  • Usługi biura rachunkowego – zlecenie na prowadzenie księgowości w biurze stacjonarnym lub internowanym to koszt ok. 50-150 zł miesięcznie.
  • Stworzenie regulaminu sklepu – to niezbędny element, którzy zabezpiecza interesy zarówno klienta, jak i sprzedawcy. Zamówienia regulaminu kosztuje ok. 150-450 zł.
  • Miesięczne składki do ZUS-u,
  • Zakup materiałów biurowych, wyrobienie pieczątek itp.

Założenie sklepu internetowego generuje pewne koszty, ale są one nieporównywalnie niższe niż w przypadku założenia działalności stacjonarnej. Z czasem, kiedy sklep zyska klientów i będzie przynosił duże dochody, można pomyśleć o zatrudnieniu pracowników, wynajęciu magazynu i poszerzeniu asortymentu. Zapotrzebowanie na e-sklepy jest duże i ciągle rośnie, jest duża szansa, że e-sklep rozwinie się, a firma stanie się głównym źródłem dochodu.

Sklep internetowy można założyć w prosty sposób, korzystając z jednej z licznych platform sklepowych. Jest szansą na własny biznes, nie wymaga dużych nakładów finansowych, a pozwala osiągnąć samodzielność zawodową. Aby przyśpieszyć rozwój sklepu i ograniczyć koszty, warto skorzystać z dobrej platformy sklepowej, która jest centrum e-sklepu, zajmuje się jego techniczną stroną. Mając dobre oprogramowanie można zrobić wszystko, co jest niezbędne do prowadzenia sklepu – od dodawania produktów po integracje z różnymi systemami m.in. systemem szybkich płatności, allegro, firmą kurierską, itp. To wszytko pozwala na szybszy rozwój biznesu, generuje większe zyski, a także oszczędza czas.